• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
  • Українською
  • English
  • Español
Торговельно-економічне співробітництво між Україною та Коста-Рікою
Опубліковано 16 жовтня 2019 року о 00:00

За обсягами торгівлі Коста-Рика є основним торговельним партнером України серед країн Центральної Америки.

У 2020 р., за даними Державної служби статистики України, обсяги торгівлі товарами між двома країнами склали 123, 93 млн. дол. США. Обсяги експорту українських товарів до Коста-Рики становили 74,25 млн. дол. США, імпорту коста-риканських товарів в Україну – 49,68 млн. дол. США. Позитивне для України сальдо становило 24,57 млн. дол. США.

Основу українського експорту до Коста-Рики складали вироби з чорних металів – 84,5%, рослинна олія – 9,6%, борошно – 2,8%, основою імпорту з Коста-Рики до України були їстівні плоди і горіхи – 92,5% та оптичні прилади – 4,5%.

Обсяги торгівлі послугами України з Коста-Рикою у 2020 р. склали 147,3 тис. дол. США. Обсяги експорту з України становили 119,2 тис. дол. США, імпорту з Коста-Рики – 28,1 тис. дол. США.

Основу українського експорту послуг складали транспортні послуги, імпорту з Коста-Рики – послуги, пов’язані з подорожами та інформаційні послуги.

Перспективними для розвитку українсько-костариканського співробітництва є фармацевтична галузь, туристична сфера, галузь відновлюваних джерел енергії, участь українських підприємств у інфраструктурних проєктах у Коста-Риці, постачання на костариканський ринок продовольчої продукції.

ВВП (2020): 101,346 млрд. дол. США за паритетом купівельної спроможності (ПКС).

ВВП на душу населення (2020): 21 534 дол. США за ПКС.

Зростання ВВП (2020):  - 3,6%.

ВВП – структура: сільське господарство – 5,5%, промисловість – 20,6%, послуги – 73,9%.

Продукція сільського господарства: кава, банани, ананаси, какао, цукор, квіти, яловичина, різноманітні овочі.

Промисловість: оптичні апарати, прилади та інструменти, харчові продукти, фармацевтичні препарати, електроніка, хірургічні інструменти.

Прямі іноземні інвестиції (2020): 2,54 млрд. дол. США; основні інвестори: США -  55%: Нідерланди, – 9%, Колумбія – 4%, Мексика – 4%.

Міжнародні резерви (лютий 2021): 7,3 млрд. дол. США.

Зовнішня торгівля (2020): загальні обсяги – 26,09 млрд. дол. США.  Експорт   - 11,63 млрд. дол. США. Основні товари експорту – оптичні прибори, хірургічні інструменти, фрукти свіжі і сушені, ананаси, кава, продовольчі товари, електроніка. Імпорт: 14,46 млрд. дол. США. Основні товари імпорту – пальне, мастила, машини, вироби з пластмас, фармацевтичні продукти, металургійна продукція. Основні торговельні партнери: Експорт - США, Нідерланди, Бельгія, Гватемала, Панама; Імпорт - США, КНР, Мексика.

Зовнішній борг (2020): 31,8 млрд. дол.

Інфляція (2020): 0,9%.

Бізнес клімат в цілому сприятливий. Коста-Рика за показником легкості ведення бізнесу у 2020 р. займала 74 місце серед країн світу.

З інформацією щодо реєстрації компаній, відкриття представництв іноземних фірм в Коста-Риці можна ознайомитись за наступними посиланнями:

bit.ly/3snTaFC (іспанською)

bit.ly/32k7Rza (англійською)

З інформацією щодо особливостей виходу на ринок Коста-Рики можна ознайомитись за наступними посиланнями:

bit.ly/3snTaFC (іспанською)

bit.ly/32k7Rza (англійською)

З інформацією щодо публічних закупівель у Коста-Риці можна ознайомитись за наступним посиланням: 

ricg.org/es/miembros/costa-rica/

З інформацією щодо електронних баз даних підприємств Коста-Рики можна ознайомитись за наступними посиланнями:

bit.ly/3uUKxnE

З інформацією щодо міжнародних виставкових заходів у Коста-Риці у 2021 році можна ознайомитись за наступними посиланнями:

www.feriasinfo.es/Ferias-Costa-Rica-Z49-S1.html

Корисні поради експортеру у Коста-Рику доступні за наступними посиланнями:

bit.ly/3snTaFC (іспанською)

bit.ly/32k7Rza (англійською)

 

Дипломатична підтримка вітчизняних експортерів є одним з важливих напрямів роботи МЗС, яка спрямована на розширення географії ринків збуту та забезпечення галузевої диверсифікації вітчизняного експорту.

У контексті забезпечення реалізації національних пріоритетів, сприяння виходу українських експортерів на зовнішні ринки, захисту їхніх економічних інтересів за кордоном і залучення прямих іноземних інвестицій в економіку України з квітня 2013 року при МЗС діє Рада експортерів та інвесторів (РЕІ).

У рамках РЕІ на постійній основі здійснюється моніторинг та оперативне інформування національних виробників стосовно потенційних можливостей розширення української присутності на світових ринках, зацікавленості іноземних компаній у налагодженні контактів з вітчизняними партнерами.

У практичному плані роботи РЕІ запроваджено механізм опрацювання звернень вітчизняних компаній щодо просування їх продукції та пошук партнерів на іноземних ринках із використанням наявних можливостей економічних відділів у складі закордонних диппредставництв. 

При цьому одним із ключових завдань роботи РЕІ є сприяння участі українських підприємств і компаній у тендерах та конкурсах, реалізації інфраструктурних та інвестиційних проектів за кордоном, участі у виставкових заходах та форумах, що сприяє розвитку міжнародної виробничої кооперації вітчизняних підприємств, збільшенню обсягів українського експорту та просуванню комерційних інтересів наших компаній на світових ринках в цілому.

В цьому плані, закордонні дипломатичні установи України в рамках роботи РЕІ забезпечують необхідний інформаційний супровід участі вітчизняних компаній в міжнародних проектах.

Крім надання безпосереднього сприяння українським виробникам щодо просування їх продукції на зовнішні ринки, МЗС разом із закордонними дипломатичними установами, на постійній основі проводить відповідну інформаційно-роз’яснювальну роботу за кордоном задля популяризації інвестиційного потенціалу України.


Більше інформації про РЕІ на офіційному сайті Ради: rei.mfa.gov.ua

Що пропонує Рада експортерів та інвесторів при МЗС (РЕІ) українським експортерам:

  1. дипломатичне сприяння у просуванні продукцїі за кордоном, пошуку партнерів, розповсюдженні інформації про продукцію українських виробників за кордоном;
  2. сприяння в організації та участі у виставкових заходах та форумах за кордоном;
  3. включення підприємства до бази даних РЕІ для інформування про:
  •                       пропозиції іноземних компаній щодо співробітництва у визначеній галузі; 
  •                       виставки, форуми, бізнес заходи за кордоном;
  •                       заходи, які організовує Міністерство закордонних справ для експортерів;
  •                       інформаційних матеріалів про іноземні ринки та ін.


Для цього просимо просимо заповнити форму:

ЗАПОВНИТИ АНКЕТУ ЕКСПОРТЕРА


УВАГА!

Обов'язковою умовою подання звернення за наведеною формою та включення до бази даних РЕІ є:

  • реєстрація підприємства на території України;
  • підприємство є виробником та/або експортером продукції/послуг;
  • наявність презентації та комерційної пропозиції англійською (іноземною) мовою (форма передбачає можливість завантаження згаданих документів);
  • контактна інформація представника компанії, який вільно володіє англійською (іноземною) мовою для оперативної та ефективної комунікації з представниками МЗС, Посольств та іноземних партнерів (в т.ч. моб телефон з WhatsApp).
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux